Hej!
Karl Wictorin var namnet. Jag är 35 år gammal, född i Falun men uppvuxen i Sunne. Efter att ha gått tre år på på Sundsta-Älvkullegymnasiet musiklinje i Karlstad sökte jag direkt till Musikhögskolan Ingesund i Arvika där jag studerade till lärare i klassiskt slagverk och grundskolemusik mellan år 2004-2009. Efter min tid på musikhögskolan arbetade jag tre år i Koppom (Eda kommun) som musiklärare inom grundskolan, vilket var väldigt roligt men också väldigt isolerat då jag bodde långt från mina närmaste vänner. Hösten 2012 bestämde jag mig därför för att flytta ner till Göteborg där jag även träffade min nuvarande sambo Anna och vi bor sedan årsskiftet 2012-2013 tillsammans i en liten lägenhet på Hisingen.
Jag har därefter jobbat på Örbyskolan i Marks kommun sedan höstterminen 2013, men när min son Imre föddes i mars 2018 fungerade det helt enkelt inte att fortsätta pendla dit utan jag jobbar istället sedan hösten samma år som musiklärare och IKT-ansvarig vid Sandeklevsskolan i Göteborg.
När jag inte pysslar med musik ägnar jag mig mycket åt lajv- och rollspelshobbyn, vilket har genererat en hel del användbara intressen såsom hantverk, skådespeleri osv. Det har även lett till ett massivt personligt rekvisitaförråd som kan glädja både en regissör och historielärare. (Det har till exempel hänt att jag har plockat med mig min 1400-talsrustning till jobbet och gjort ett inhopp på en av mellanstadiets SO-lektioner så att eleverna har fått agera väpnare.) Tack vare mitt engagemang inom den hobbyn har jag även fått stor erfarenhet av att arbeta stödjande med ungdomar som själva engagerar sig i föreningslivet.
Som person har jag en positiv syn på livet, ger inte upp i första taget när jag stöter på problem och brinner för det jag jobbar med. Jag har också en god självkänsla och stor yrkesstolthet. Jag samarbetar gärna med andra kollegor och är inte rädd för att ta mig an nya företeelser och utmaningar, utan faktum är att jag anser att en kontinuerlig utveckling är oerhört viktigt, både vad gäller min egen undervisning samt hur skolans verksamhet som helhet kan förbättras.